המדינה לבג"צ: נתאים רחבת תפילה בקשת רובינסון

איתי גדסי No Comments on המדינה לבג"צ: נתאים רחבת תפילה בקשת רובינסון

לקראת הדיון בבג"צ מחר, ובמטרה לדחות את התערבותו, מסבירה המדינה כי שר הדתות יפעל להקצאת רחבת תפילה מיוחדת לתנועות הרפורמיות • "ראש הממשלה פועל על מנת לרכז את הדיונים בנושא הסדרי התפילה בכותל המערבי מול הגורמים הרלוונטיים" • המסמך

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר עיכובים ובקשות לדחיית ההחלטה, הגיבה היום המדינה לבג"צ בעתירת ארגוני הנשים להתיר להן להכניס ספר תורה לרחבת הכותל ולהשתמש בספרי התורה הציבוריים הנמצאים במתחם.

בתגובת המדינה נכתב כי ראש לשכת ראש הממשלה פועל על מנת לרכז את הדיונים בנושא הסדרי התפילה מול הגורמים הרלוונטיים ויציג בפני ראש הממשלה את הצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים שהתגלעו.

בתגובה נכתב כי נמשכים המאמצים להשגת הסכמות בנוגע למתווה הכותל, לרבות התקנת תקנות על ידי שר הדתות דוד אזולאי שיסדירו את הסדרי התפילה במקום, ואף התקיימה ישיבה בנושא בראשות ראש הממשלה נתניהו.

כדי לשכנע את בג"צ שלא להתערב בשלב זה, נכתב כי "בכוונת המדינה להתחיל באופן מיידי בנקיטת הפעולות הנדרשות לצורך התאמת רחבת התפילה במתחם קשת רובינסון, לרבות ביצוע חפירות ארכיאולוגיות נדרשות. וההערכה היא שהעבודות צפויות להימשך כשנה. על כן דורשת המדינה מבג"צ לאפשר לה להמשיך ולעדכן בתוך חודש מהיום.

כזכור, בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרבנים הראשיים לישראל והח"כים החרדים. הפגישה נערכה בלשכת ראה"מ, וארכה כשעתיים.

בפגישה – בה השתתפו גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ורב הכותל רבינוביץ סוכם שהמדינה תצהיר כי היא מקדמת את בניית הכותל הדרומי כפיתרון לסכסוך.

בהודעה משותפת לש"ס ויהדות התורה לסיכום הפגישה, נכתב: "הרבנים הראשיים לישראל וראשי שס ויהדות התורה הודיעו לרה"מ נתניהו על דרישתם למניעת כל הכרה ממשלתית ברפורמים".

8bdd87c6-0ec3-4d38-a3b2-85653c2f695d 9b3875f6-b6e9-4d21-b77d-545d2e5ffdfa



0 תגובות